četvrtak, 27. srpnja 2017.

Recenzija: J.R.Ward: Danak anđelima

Ovo ljeto izdavači su me zaista ugodno iznenadili brojem i raznolikošću naslova ljubavnih romana koje su objavili.
Iako se Danak anđelima ne može baš svrstati u klasični ljubić, svatko tko je pročitao prvi roman iz ovog serijala (link za Kraljeve burbona je ovdje) i upoznao se s njezinim serijalom Bratstvo crnog bodeža (čiji sljedeći nastavak izlazi za par tjedana također u Znanju), zna da J.R.Ward uvijek donosi kvalitetnu priču koja će itakako zadovoljiti i nas koji tražimo svoju dozu romantične napetosti.

Je li William Baldwine zaista počinio samoubojstvo?
Obitelj Bradford odjednom je zadesio cijeli niz nedaća. Nakon smrti svog oca, Edward, Lane, Gin i, tko bi rekao, novopridošli Maxwell, susreću s s gorkom stvarnošću.
Netko od njih najvjerojatnije je ubio obiteljskog patrijarha, a za slučaj da to nije dovoljno strašno saznanje, uskoro bivaju obaviješteni da obiteljskom carstvu prijeti propast.
William je skrivao cijeli niz tajni, a sada sve redom izlaze na svjetlo dana.
Hoće li se bogata obitelj uspjeti spasiti sad kad su se anđeli spustiti po svoj danak?

Ova obiteljska saga, čije smo tajnovite članove upoznali u Kraljevima burbona, nastavlja se punom parom, a u priču bogatih Bradforda unosi još jedno poglavlje. Obitelj koja je nedavno ostala bez patrijarha, odjednom se nalazi pred potpunim financijskim krahom.
Dok se multimilijunaško carstvo urušava, a Bradfordovi s oblaka bezbrižnosti naglo slijeću u ono što obični laici poznaju kao stvarni život, Ward nas časti detaljnijim uvidom u likove, a oni su ti koji priči daju dubinu. Kad nestane blještavila, dijamanata i raskoši, vrijeme je da Bradfordovi, jedan po jedan, pokažu od čega su sazdani.

Ovo je obitelj koja se skrivala iza svog imena. Ono je bilo fasada savršenosti iza koje su trpali sve nesigurnosti, krivnje i grijehe, sad se topi. Novcem su kupovali oprost, vrijeme, pa čak i emocije. Sad je vrijeme da pokažu ima li u njima ljudskosti. Predugo su živjeli na račun svojeg imena, pravili se nedodirljivima i nadređenima, a život sve uzme na naplatu.
Vrijeme je da daju danak anđelima.

Pojam koji je nadahnuo naslov ovog romana koristi se u industriji proizvodnje burbona. Cjelokupna količina proizvedenog burbona čuva se u drvenim bačvama i do više od desetak godina, a tijekom tog vremena, svake godine ispari oko 2% ukupne zapremnine. Taj dio naziva se "danak anđelima".

U ovom romanu posebno su me se dojmili likovi u čiju pozadinu napokon dobivamo malo konkretniji uvid. Još uvijek najposebnijom smatram Gin, koja se do sad, više od svih likova, skrivala iza iluzije površne razmaženice. Tu je i Maxwell, i dalje najmisteriozniji od svih, po prvi puta kod kuće, zbog čega će i njegove tajne vjerojatno ubrzo isplivati. Bradfordovi, čini se, što se više trudili, time manje mogu sakriti. Onda Lane koji je na sebe preuzeo najveću brigu- održati obiteljsko ime sve i ako i zadnja lipa bude potrošena. I Edward, vuk ili janje?

Ward je poznata po kreaciji likova koji žive na rubu, a oba dosadašnja romana iz ovog serijala pravo su gnijezdo osoba koje je novac fizički ili emocionalno uništio na načine da očekuju kako je neko novo zlo u njihovim životima očekivano i opravdano. Toliko su zaglibili u ispraznosti svojeg bogatstva da više ni ne znaju prepoznati istinske životne vrijednosti i namjerno ulaze u konfliktne situacije jer ne znaju živjeti bez njih (npr.Gin).

Na neki način ovaj serijal mogao bi biti kritika bezumnoj moći na koju imaju pravo samo pojedinci koji je onda koriste u moralno upitne svrhe, a time kroje sudbinu masama. Čitajući ga, možemo se pitati ne samo o sudbini članova obitelji Bradford, nego svih onih koje je njihov krah dataknuo. O malim ljudima koji su bili u njihovoj službi i koji su stotinama drugih konaca bili povezani s članovima tih obitelji.

Ovo je jedna od rijetkih obiteljskih saga u kojoj sam se uspjela vezati za više od dva lika, a spremna sam potvrditi da je za sve to zaslužna izuzetna spretnost autorice. Ovaj roman, a i ostatak serijala, od kojeg bi posljednji dio u originalu trebao biti objavljen ove godine pod naslovom Devil's Cut, zaista bih preporučila svima koji od knjige traže da bude dinamična i tajanstvena, da izaziva čitatelje i da budi onu neodoljivu emociju suosjećanja prema onima koji tu milost možda ne zaslužuju.

Recenzija na engleskom je ovdje.

Uživajte,
Rose 💓