nedjelja, 20. siječnja 2019.

Recenzija: Lisa Kleypas: Moj anđeo čuvar, Ljubavnik gospođice Sophie i Vrijedna svake cijene

Čitajući novu Lisu Kleypas razmišljala sam o tome bih li recenzirala svaki od romana kao posebnu cjelinu, ili bih komentirala sve tri knjige u jednom postu. No s obzirom da su romani
Moj anđeo čuvar, Ljubavnik gospođice Sophie i Vrijedna svake cijene
tri knjige iz serijala Bow Street, a isto tako svaki od njih govori o jednome pripadniku tadašnjih londonskih policijskih snaga, odlučila sam da bi najpametnije bilo sliti ih sve u jednu recenziju.

Moj anđeo čuvar

Nakon što se probudi u nepoznatom krevetu i bez ikakvog sjećanja o tome tko je i odakle je, Vivien Rose Duvall je prisiljena vjerovati Grantu Morganu, neustrašivom no neuhvatljivom runneru. Nakon što je izvučena iz rijeke Temze, Vivien se suočava s činjenicom da je netko želi vidjeti mrtvu.

Ali zašto?

Grant je u svojoj policijskoj karijeri vidio sve i svašta, ali nikada se nije nadao tome da bi jednog dana njegov zadatak mogao postati da zaštiti upravo ženu koja je najviše povrijedila njegov ponos. No ova Vivien nije žena koju je poznavao prije njezine nesreće. Ova Vivien je blaga, i ranjiva i iskrena. Je li moguće da se toliko promijenila?

Ljubavnik gospođice Sophie

Sophia je žena na zadatku. Njezin cilj je infiltrirati se u redove svojeg najvećeg neprijatelja – suca Rossa – koji je njezinog brata osudio na kaznu koja je rezultirala njegovom smrću. Uvjerena da je najbolji način da istjera pravdu taj da ga zavede i natjera ga da se zaljubi u nju, Sophia uspije ugrabiti radno mjesto njegove pomoćnice i domaćice.

Ross Cannon ne može vjerovati da se ljepotica poput Sophie želi baviti poslom toliko opasnim poput policijskog, ali mora priznati da je, po prvi puta nakon smrti svoje supruge, u njezinoj prisutnosti počeo osjećati radost. A nakon toga i ljubav. No Ross će uskoro otkriti da Sophia skriva veliku tajnu, a voljeti je znači da će morati žrtvovati ono čega se ni za koga drugoga ne bi bio spreman odreći.

Vrijedna svake cijene

Nick Gentry nije nimalo pouzdana osoba, ali najbolji je u svojem poslu. Uopće ne pokušava sakriti svoje mane, niti ih se srami. Nakon što započne lov na tajanstvenu gospođicu Charlotte, uopće ne dvoji o tome hoće li je u najkraćem mogućem roku dostaviti lordu koji je traži.

No nakon što je pronađe, Nick uviđa da je gospođica Howard puno zanimljivija nego što je ikada mislio. U njemu se javlja dobro poznati posesivni osjećaj kojemu Nick niti ne pokušava odolijevati. Odluči da će Charllote postati njegova, a prvi korak prema cilju da je u potpunosti osvoji je taj da je preotme njezinom zaručniku. A sve ono što će se dogoditi kasnije samo dokazuje da unatoč manama, Nick ima itekako meko srce.

Jednom kada počnem čitati Lisine knjige, teško je stati, pogotovo ako znam da me nakon prve čekaju još dva komada na dohvat ruke. Autorica se hrvatskim čitateljicama dokazala još davnih dana, a mi blogeri tu smo samo da joj svojim recenzijama oko vrata objesimo još jednu medalju uspješnosti. Od tri romana o kojima sam danas pisala, najviše mi se sviđao upravo treći. Dakako, to je u neku ruku bilo za očekivati jer već i ptice na grani znaju da mi u književnosti najviše za oko zapinju baš oni najzločestiji, zbog čega je Nick Gentry bio lik upravo po mojoj mjeri. Usto, njegova supruga prava je girl of steel, kojoj uopće nije potrebno da muškarac hrli kako bi je spasio. Za mene je to spoj koji bez prevelikog predomišljanja proglašavam pobjedničkim.

Zanimljiv dodatak ovim ljubavnim avanturama je priča o londonskim redarstvenicima iz ulice Bow. Takozvani runneri nikada nisu bili službeno ovlašteni od Krune, ali unatoč tomu služili su kao neka vrsta privatne policije. Osnovao ih je 1753. Henry Fielding, a s obzirom da službeno nisu postojali, nisu bili ograničavani nikakvim državnim zakonima sve do 1829. kada je napokon donesen Zakon o Metropolskoj policiji. Deset godina nakon toga, njihov je red ukinut. Što su točno runneri radili? Ništa drugo doli ono što rade današnji detektivi. Autorica je profesije svojih likova temeljila na stvarnim povijesnim činjenicama, a jedna kad već spominjemo vjerodostojne podatke na koje je naišla tijekom svojih istraživanja, spomenut ću i uvođenje tuša u kupaonice - da, to je u to doba bilo itekako moguće.

Tri naša današnja romana objavljena su za Interliber prošle godine. Članovi Svijeta knjige komplet mogu nabaviti za 155 kuna, a na webshopu izdavača Mozaik knjige sva tri romana koštat će vas 207 kn.

Ja sam 2019. započela s ova tri romana koja su me, barem u mislima, vratila u davno devetnaesto stoljeće. Upravo zato sa sljedećom recenzijom prijeći ćemo na nešto puno opasnije, modernije i...fantastičnije. Neću vam još otkriti o kojem se romanu radi, ali spomenut ću da su susjedi u Srbiji prepoznali njegov svjetski uspjeh i već su najavili prijevod serijala. Zanima vas o čemu je riječ?
Nađemo se ovdje za tjedan dana pa ću vam reći sve što trebate znati 😘