ponedjeljak, 30. rujna 2019.

Recenzija: Meredith Wild i Chelle Bliss: Nezgode gradske djevojke

Suradnja Meredith Wild (za čijim smo romanima iz serijala poludjeli prije par godina, iako nažalost nikada nismo doživjeli prijevod i posljednjeg u serijalu) i Chelle Bliss izrodila je kratak roman

Nezgode gradske djevojke

koji je u biblioteci Trend objavljen u srpnju ove godine kao lagano ljetno štivo za vruće dane.

Na početku upozorenje: recenzija sadrži spojlere

Maddison se nakon burnog razvoda s holivudskim glumcem odlučuje primiriti u otmjenom odmaralištu u Sjevernoj Kaliforniji na puna četiri tjedna. Ne zanima je ništa osim mira i tišine. Sve dok ne susreće Lukea Dawsona.
Jer tada je odjednom počinje zanimati upravo on.
Zgodan.
Samozatajan.
I zanimljiv.
Nije mogla ni sanjati da će na tom napuštenom mjestu, daleko od svijeta, susresti osobu koja joj je suđena.

S vremena na vrijeme dogodi se i jedna takva. Loša. Knjiga kojoj ne mogu naći jaku točku ni nakon nekoliko dana razmišljanja.
Prva stvar koja me u ovom romanu muči jest inzistiranje na seksu. Da, svjesna sam da to komično zvuči s obzirom na to da ovu recenziju čitate na blogu koji se bavi ljubavnim romanima. Ali upravo zato. Pročitali smo dovoljno ljubića da znamo razlikovati onaj dobri od onoga kojeg ne možemo okititi takvim epitetom. U Nezgodama gradske djevojke svaka konverzacija između dva glavna lika završava seksom, a njihova interakcija čini 80% romana. Time svaki razgovor, situacija i emocija automatski gube na važnosti iz dva razloga: prvi je taj što inzistiranjem na seksu dobivamo dojam da je samo on u cijeloj knjizi bitan, a drugi je taj što čitamo samo iščekujući „kad će se dogoditi”, a sve drugo što pročitamo nam nesvjesno pada u drugi plan. Na kraju sve te silne erotske scene postanu dosadne, jednako kao što bi nam dosadila jedna pjesma da samo nju slušamo na repeatu.

Sljedeća stvar piknula me u živac odmah na početku. Kao što sam najavila, pazi, spoiler! Luke postaje opčinjen Maddison prvi puta kad je vidi (a vidi je golu), jer je ona posebna. A po čemu to, 'ajde kaži i oduševi me. Luke uhvati Maddison kad ona masturbira na obali rijeke, i ona ga zamijeti kako je gleda. Sramežljivo se ona tako obuče, nakon čega ju on otprati do hotela. Taj njihov prvi susret, završava na str.18 njegovim unutarnjim monologom:

Istina je da sam mogao napraviti sve ono o čemu sam cijelim putem razmišljao. Mogao sam uroniti između njezinih bedara, ući u nju i zadovoljiti je onako kako nikada ne bi uspjela tim svojim malenim prstima.”

Ne znam kako se vama čini takav slijed misli, ali meni to baš ne zvuči normalno. Ponajmanje romantično. Zamišljam sebe u toj (malo vjerojatnoj) fiktivnoj situaciji, u kojoj me nepoznati muškarac uhvati golu i zamišljam o tome da on pritom razmišlja kako može sa mnom učiniti što god želi. Jer se pretpostavlja da bih ja bila spremna na sve što se gospodinu stvori apetiti, zar ne? I don't think so, kompa.
Maddison niti mu je dala povoda da misli da nešto može niti pa mu je to rekla. Da sve bude još bolje (čitaj: gore), par stranica kasnije razmišlja on:

U njezinim očima vidio sam iskonski strah kada me ugledala. Takav pogled sam vidio bezbroj puta dok sam služio u vojsci."

Da, baš je pametno onda bilo misliti mu da nešto može, pogotovo štogod poželi.

I šlag na torti, te posljednja stvar koju ću komentirati jest činjenica da njihova ljubavna priča, od upoznavanja do „volim te” traje točno tjedan dana. Tako je. Maddison se u odmaralište došla oporaviti od razvoda, a onda se u par dana zaljubila kao nikad u životu, preboljela sve što je trebalo i par mjeseci poslije s novim komadom već napola izgradila novu kuću.
A on ju je onda i zaprosio.
Ženo, pobogu, zar ništa nisi naučila?

Ovo je roman s malo previše kontradikcija i oslanjanja na „čari erotike” koje bi nas vjerojatno trebale opčiniti dovoljno da ne zamijetimo opći nedostatak dubine likova i priče. Ne znam je li problem u suradnji koja je obje autorice na neki način ograničila da postignu svoj puni spisateljski potencijal s ovim projektom, ili nešto sasvim drugo što nisam uspjela dokučiti, no to mi je bilo dovoljno da se na mojoj listi najlošijih romana Nezgode gradske djevojke popnu na visoko drugo mjesto.
A koji je roman na prvome mjestu, pitate se? Javite mi ako želite čitati i o tome ;)

Kao i svaki puta, pozvat ću vas da i sami pročitate ovaj roman i vratite se s vlastitim utiscima, kako bismo usporedili doživljaje. Do tada,

***