utorak, 19. kolovoza 2014.

Kresley Cole: Glad kao nijedna druga

Prvi roman iz serije Kad padne noć.

Kad sam posljednjih dana razmišljala kojem romanu da posvetim sljedeću Misao, pala mi je na pamet ideja da to ne mora uopće biti neka saga kojom nas bombardiraju na svakom koraku. Iako je roman u naslovu preveden na hrvatski (a i njegov drugi dio koji, evo sada najavljujem za svoj sljedeći post!) ostali iz serije Immortals After Dark još uvijek nisu. Treći dio Mozaik knjiga najavljuje za 1.10.2014. (3. kvartal za  sve one koji su učlanjeni).
To ipak ne znači da su pred nama crni dani čekanja da se netko potrudi čim prije prevesti i njih, jer ja sam uspjela skinuti nekoliko nastavaka na engleskom jeziku, pa tko voli, neka se javi na moj mail da mu pošaljem (trudim se pronaći i ostale <3 ). Ovu knjigu sam dobila za rođendan od dečka (jer je pitao šta da kupi, pametan čovjek) uz komentar da se meni se za svaku prigodu poklanja knjiga pa da ubuduće više ni neće pitati.

Glad kao nijedna druga objavljena je u izvorniku još 2007., ali ja sam na cijelu seriju naišla tek prije dvije godine i to slučajno, u očajnoj potrazi za nekim novim Bratstvom crnog bodeža ili Vampirskom akademijom. Ispada da su Immortalsi mene oduševili puno više nego BCB i isto kao VA.



U svojim Mislima nisam namjeravala pisati sadržaje knjiga, ako kako se ovdje radi o romanima koje još ne možete naći u knjižnicama (osim ona tri, je li...), odlučih da ću napraviti iznimku s iskrenom namjerom da vas zainteresiram za seriju.

Borba između vampira (Horde, divljaka koji se hrane ljudskom krvlju i pritom ubijaju i njihovog vođe Demestria)  i vukodlaka (u ovoj knjizi klana Lykae), okrutne sorte koja slavi snagu se nastavlja. On se oslobađa iz ralja pakla jer ju napokon pronalazi, a onda shvaća da je žena koja mu je suđena poluvampirica.
Svijet koji se autorica stvorila puno je kompleksniji od drugih sličnog sadržaja i to je vjerojatno razlog zbog kojih ova serija spada među moje omiljeno štivo. Već u ovom nastavku susrećemo se s moćnim Valkirama, ratnicama koje se spominju još u nordijskoj mitologiji, milosrdnim vampirima (i onima ne toliko) te neizbježnim vukodlacima koji su svi, u neku ruku, protagonisti ovog romana.

Čitajući sve dalje i dalje, u ovoj knjizi spominju se imena koja će nam postati poznata u ostalim romanima, ali usko su povezana za trenutnu radnju zbog čega mi je posebno zanimljivo bilo pratiti međusobne odnose koji su se otkrivali među likovima. Radnje svih romana događaju se paralelno ili se preklapaju samo u pojedinim dijelovima i stvarno ih je gušt pratiti.

                                                                                         Ono što u Gladi kao nijedna druga
                                                                                         saznajemo je što je to zapravo vukodlak.

Samo Učilište (ja sam to shvatila kao nekakvu "dimenziju" u našem svijetu) puno je najrazličitijih bića prilično jednostavnih karakteristika: većina ih je bolesno bogata jer žive tisućama godina, svi oni misle da je njihova vrsta najbolja i najjača te svi imaju izražene nagone koje koriste u  borbama do smrti da to i dokažu. Aha, i svi su naprosto najzgodniji i najpametniji na svijetu.
A ja sam slaba baš na takve likove :D
Znači, ako nije po njihovom u stanju su preokrenuti svijet naglavačke da bude.

Iako tijekom toga preokretanja obično ispadaju pravim pi***cama, ali to je točno ono što nam ljubav svima čini. Jer je to najveća težnja svakog pravog badassa: naći ženu/muškarca koji će ga takvog divljeg i nepripitomljenog željeti.
Ima tu seksa, ima rasturačine i ima dosjetki koje i u prijevodu dobro zvuče (a obično je to slaba točka većine naših prijevoda).
Tako jedan Lykae, alfa mužjak i kralj pada na  smrtnog neprijatelja toliko jako da je na kraju oduševljen dok ona pije od njega (možda zato jer se od toga doživljava orgazam? :P). Nakon što se probudi njegov instinkt  Lachlain je prisiljen prihvatiti da je Emma ta, njegova  odabranica, družica, da je štiti i brine o njoj. Da ju obilježi. I posjeduje.


Kresley Cole u ovoj seriji pokazala se kao vješta na riječima i, povrh svega, maštovita autorica koja je uspjela stvoriti novi pogled na svijet već skoro izlizane tematike. Romani joj nisu dosadni, ne obiluju opisima i zavlačenjima i radnje imaju smisla. Jezgrovite su i jasne.

Ovo je već četvrti puta da čitam Immortalse, ali sigurno ne i zadnji.

Pročitajte ih i vi!


Izdavač:  Mozaik knjiga, 2014.
Broj stranica: 352
Cijena: 99,00 kn


Naslov izvornika: A Hunger Like No Other, 2006




1 komentar:

  1. Obozavam sa velikim "O" ovaj serijal... Zna li se mozda kad se mogu ocekivati daljnji prijevodi?!?😕 3.knjigu "Zlodjela u zimskoj noci sam zadnju procitala" a dalje nema i nema😤😥😳😳... Smrrrrc...

    OdgovoriIzbriši