petak, 26. rujna 2014.

Rachel Hawking: Hekatina škola, Demonsko staklo i Moć grimorija

Prema nekim mišljenjima, još jedna trilogija za mlade.

Hekatina škola 

Sophie Mercer mlada je vještica, šesnaestogodišnjakinja, koja pohađa Hekatinu školu, neku vrstu popravnog doma za prodigije (hajde čitajte pa da ne moram objašnjavati svaki termin :P), nađe se u zavrzlami koju zapetljaju stariji i pametniji, a mora ih rješavati ona, mlada, neiskusna, i ako je suditi po njezinim moćima, potpuno nesposobna.

Sophie bi trebala biti velika zvjerka, njen otac je predsjednik Vijeća i praktički prodigiski kralj, a ipak, vlastitu kćer je strpao u Hekatinu školu i okružio je svakakvim čudnim stvorenjima. Najboljom prijateljicom postaje joj vampirica, a zaljubi se u školskog zločestog dečka.

A onda joj se još počinje ukazivati duh njezine praprabake.

Sve skupa pretvori se u potpuni kaos kada sazna da uopće nije vještica. Ne samo to, ono što ona jest je proizašlo iz samog Podzemlja.






Demonsko staklo

Sphie napokon saznaje što je ona.
Dečko kojim je zaluđena pripadnik je reda najvećih neprijatelja prodigija, a ona je to otkrila kad ga je pokušala skinuti u prilično vrućinom nabijenom trenutku u podrumu škole.
Ona ima zaručnika. Kojeg nije sama birala!
I još k tome njezin otac, kojega će vidjeti prvi puta u svojih šesnaest godina, sada dolazi po nju i želi da ona provede ljeto s njime.

Sophien život oteo joj se van kontrole, a dok im prijeti zlokobna talijanska organizacija Božje Oko i divlja engleska obitelj Brannick, kojima je glavni cilj izbrisati prodigije s lica Zemlje, Sophie nikako da se uozbilji i prestane razmišljati koliko joj fali Archer. I nikako da povjeruje da je on izdajica, iako svi dokazi upućuju na to.

A onda tek sve ode k vragu, a mi smo tek smo na drugom dijelu trilogije!




Moć grimorija

Povratak u Hekatinu školu ovaj puta ne znači početak nove školske godine. Uvijek čudno sumnjiva, ali ovaj puta opako jeziva škola postaje bojno polje za Sophie i njezino društvo, a ona postaje svjesna da se od svakog junaka očekuju žrtve.
Pred Sophie je ovaj puta izbor koji se čini nemogućim, ali kada se njezina obitelj i prijatelji nađu u opasnosti, jedini logičan korak je onaj koji je za nju najopasniji. Ali radi se o spašavanju svijeta, pa je to valjda ok :P



Jasno da se radi o romanima za mlade, ali to ih istovremeno ne izjednačava s nezrelima ili dosadnima. Kao ljubiteljici sarkazma i ironije ova trilogija bila je užitak za čitanje. Humor je pravi mladenački i od mene ima palčeve gore.  Ja volim čvrste protagoniste koji se radije zaletavaju glavom kroza zid da postignu svoje, nego patnike koji kukaju koliko je život okrutan i čekaju da i oni oko njih to shvate.
Sophien i Archerov lik zreli su koliko im to godine dopuštaju. Sophie na svakih nekoliko koraka saznaje nove tajne koje su obavijale njezinu obitelj i prihvaća svoj novi identitet prilično jednostavno i čak ravnodušno. Da se radi o odrasloj osobi valjda bismo je proglasili plitkom ili nesvjesnom prave težine stvari, ali u ovom slučaju baš je njezina mladenačka sloboda ta koja joj dozvoljava tu količinu opuštenosti i rezignacije sa stvarnošću.
S druge strane, nisam baš toliko zadovoljna "odraslim" likovima. Čini mi se nekako rastegnutom činjenica da su spremni s takvom lakoćom prebaciti odgovornost na običnu tinejdžericu. Dobro, ima ona iskustva u magiji, ali nema ona dovoljno proljeća...- to je zapravo jedina zamjerka koju imam prema ovoj trilogiji.

Radnja je zanimljiva i dinamična i postoje neke dirljive scene, ali ništa od čega noću ne bih mogla spavati. Ovih nekoliko redaka koje sam ja napisala o knjigama nisu vam baš puno otkrili, pa nemojte misliti da sad znate što vas čeka. Željela sam vas malo smjestiti u sredinu u kojoj će se radnja odvijati, a moji opisi zaista nemaju nikakvog smisla ovako izvan konteksta, osim što vam daju naslutiti da ispod površine postoji prilično interesantna i maštovita priča.
Neki elementi koji se pojavljuju su poznati, ali autorica ih je uspjela uklopiti u prilično zanimljivu radnju, pa sam uspješno prešla preko toga.

Što se hrvatskog prijevoda tiče, ovime sam zadovoljna. Sviđa mi se i što su ostavili iste naslovnice (da se mene pita, ja nikada ne bih dozvolila da se takvo nešto mijenja, jer je to još jedan detalj kojim se djelo odmiče od originala), makar me konstantno kopka ona sveprisutna mača. Sad vjerojatno pretjerujem, ali na sve tri naslovne slike uz Sophie je razvaljena neka mačka pa ja čekam i čekam da se dlakavo stvorenje pojavi u knjizi, a njemu ni traga. Kao što sam rekla, pretjerujem...
Ali jesam li jedina koja misli da nema smisla na korice knjige stavljati nešto što nema veze s radnjom u istoj?

Nemojte odbaciti knjigu samo zato jer ju netko smjesti u rubriku za tinejdžere, a vi više ne spadate u tu kategoriju. Ako volite ovakvu tematiku svakako joj dajte šansu.



I javite dojmove!


Rose :))


Broj komentara: 5:

  1. Jooj super i vrckave knjige, lagane i brze za citanje :)
    Moram se sloziti sa tobom, naslovnice jesu lijepe ali onaj ko ih je pravio ili nije citao knjige ili nije imao bas bujnu mastu. To sto je cura KAO vjestica ne znaci da odmah treba imati macku kraj sebe ili zato sto ide u fajt ne znaci da joj treba mac xD

    Nina Eudora@Lifeofabookworm

    OdgovoriIzbriši
  2. I zanimljive, što je najbolje! Dobro, nije sad to vrh književnog izražaja, ali vrijedne su vremena.
    A mač...pa ne bi to bio onaj Archerov mač kojeg jedno vrijeme nosi- možda neka simbolika? ;)

    OdgovoriIzbriši
  3. Ovo me (zbog tih nekoliko glavnih detalja vezanih za priču) podsjeća na serijal Kuća noći koji sam pročitala do čini mi se 5.-6. knjige, više se ni sama ne sjećam, i onda me je priča jednostavno izgubila, sve skupa mi je postalo previše i pozdravila sam se s tim.

    Što se tiče naslovnice - ja se slažem s tobom - i ja bih najradije da postane obavezno da se zadrže naslovnice vjerne originalu (ali pretpostavljam da to ima veze s autorskim pravima i da zapravo ispadne jeftinije napraviti svoju naslovnicu prilikom izdavanja knjige na nekom jeziku) i slažem se za mačku, mene bi to isto živciralo :D

    OdgovoriIzbriši
  4. Knjiga se vrlo lako čita i zanimljiva je. Tipičan primjer trilogije za mlade. Pogotovo ako ste zainteresirani za magiju i čarobnjaštvo. Ne koriste se neoznati izrazi, a svako poglavlje završi napeto. Preporučujem!

    OdgovoriIzbriši
  5. Knjige su vrlo lake za čitanje, ali i zanimljive. Ovo je uistinu trilogija za mlade. Pogotovo ako ste zainteresirani za magiju i čarobnjaštvo. Ne koriste se zahtjevni i djeci nepoznati izrazi, a svako poglavlja završava napeto. Preporučujem! :)

    OdgovoriIzbriši