srijeda, 22. listopada 2014.

Eloisa James: Poljubac u ponoć i Kako osvojiti vojvodu

Eloisa James predaje na katedri o Williamu Shakespeareu, a inspiriraju je klasične bajke, kombinacija koja mora biti zanimljiva i na kojoj se temelje četiri njezina romana.


Evo još nečega za vas, ljubitelji povijesnih ljubića!

Obično me ljudi gledaju ispod oka nakon što objavim da volim čitati ljubavne romane, jer kao, knjiga bi trebala biti hrana za mozak, a ovakva literatura zatupljuje.
Ja kažem: svakome njegovo. Ako vam se ljubavni romani ne sviđaju, nemojte ih čitati. Ali ni u kom slučaju ne možete zanijekati (pogotovo jer vjerojatno niste pročitali ni jedan jedini! ) da su korisni.





Kako osvojiti vojvodu




Iz romana koji imam pred sobom saznala sam zanimljive pojedinosti iz bontona devetnaestog stoljeća koji se u londonskom visokom društvu morao poštovati jednostavno da bi žena mogla preživjeti (preživljavanje podrazumijeva udaju za bogatog muškarca- čitaj: onoga s nekakvom titulom - osiguravanje dobrog miraza svojim sestrama i budućnost vlastitoj obitelji), iako je sam po sebi bio toliko kontradiktoran da je skoro bio besmislen. Naime, majka glavne junakinje posvetila je život citiranju tih pravila ponašanja, pa tako već na samom početku čujemo izjave poput: "Tvoje ponašanje nikada ne bi trebalo zasjeniti tvoju čast", a niti dvije stranice dalje ista majka savjetuje (znači, zapovijeda) kćeri da spava s vojvodom (jer se još nisu stigli vjenčati) kako bi  si osigurala nasljednika i titulu prije nego što ovaj ode u rat i tamo pogine.

Da ljubav nije važna  u braku, obično je mantra svakog muškog junaka ovakve knjige (dok žene istodobno misle da muškarci za tu emociju nisu ni sposobni pa je njima jedini cilj udati se za jednog donekle pristojnog i bogatog), pa tako i ovoga. Ali onda, uz hrpu (ne)milih događaja u kojima se (ne)namjerno nađu polako počinju shvaćati da ima tamo nešto više od obične privlačnosti.

U ovoj priči, nadahnutoj bajkom Kraljevna na zrnu graška, radi se o Olivii Lytton, djevoci koja je bila zaručena za vojvodu čije mentalno zdravlje je stradalo prilikom njegova rođenja, ali koja se morala udati da pribavi titulu svojoj obitelji. Nekako uspije završiti u dvorcu Tarquina, vojvode od Sconcea, čija majka kao njegovu buduću suprugu vidi Oliviinu sestru Georgianu.Georgiana je uglađena, mirna i savršena, dok je Olivia divlja i pomalo prosta i baš zato se Tarquinu sviđa.
Dok ne shvati da to nije samo privlačnost, već čista i prava ljubav.






Izdavač: Mozaik knjiga, 2014.
Broj stranica: 353
Cijena: 139,00 kn

Naslov izvornika: The Duke is Mine, 2012











Poljubac u ponoć


Prvi roman preveden na hrvatski autorice koja zna znanje.





Ovaj puta Pepeljugino ime je Kate Daltry i njena priča započinje na balu u kojem glumi vlastitu sestru (koja ne može doći jer ju je pas ugrizao za usnu- priznam, da se malo zapitate na početku, ali dok upoznate lik, postane vam jasno :D). Njezin princ je stvarno princ, povjesničar i arheolog (koji čak piše knjige!) i jadnik je u ozbiljnom škripcu: ako ne oženi bogatu nasljednicu, sprema mu se bankrot.
Na svu sreću, nema ovdje nikakvih grijeha iz prošlosti koji bi mučili protagoniste, nema ponosa ili predrasuda jer je njihov najveći problem jedino novac.
Postoji čak i dobra vila u liku bogate dvostruke udovice koja je udana već treći puta, a neprežaljena ljubav joj je baš Katein otac. E to je lik koji je bilo milina pratiti!






Ono što ja posebno volim su dijelovi koji zaista ponekad nadahnjuju i potaknu na razmišljanje čak i nas koji pokušavamo stvoriti vlastite bajke...



Eloisin stil je bogat i zanimljiv i već nam na početku najavljuje bajkovitu priču u koju smo se upleli (jer, da, kada ja čitam, ja sam dio priče <3). Na više od tristo stranica nema ni jedne jedine koja bi bila dosadna ili zamorna, uključujući i onu foru sa staklenom cipelicom.
Kao što autorica i kaže: Bajka opstaje u svojoj bezvremenosti, uhvaćena između danas i jučer, a ovaj roman naziva baš bajkom, a ne povijesnim romanom.

Zato i jest sve moguće...









Izdavač: Mozaik knjiga
Broj stranica: 356
Cijena: 139,00 kn

Naslov izvornika: A Kiss At Midnight, 2010








Vaša Rose

4 komentara:

  1. baš volim tvoj stil pisanja i tvoje recenzije.. izgleda mi da pišeš s takvom lakoćom kao da si natipkala to sad čisto da ti ne bude dosadno dok čekaš da zakipi voda za čaj. a sve ima smisla i tako je fino povezano, divota!

    samo nastavi tako, i pobogu, hoću još - taman sam se uljuljkala i čitam tvoj tekst i lijepo mi je, a ti mi onda kažeš "to je to"..

    ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja stvarno ne znam kak sam uspjela previdjeti ovaj komentar- okrivit ćemo faks za ovaj zakašnjeli odgovor! :((

      Ma bit će još, ne brini. Čekaj samo da nađem koju zamjerku nekoj knjizi pa da se počnem praviti da sam pristojna dok ju budem kritizirala :P

      Izbriši
  2. Dakle, ja sam pročitala sve i jednu recenziju! Odlično pišeš i nikad nemoj stati, tko zna, možda jednog dana pročitamo i neku tvoju knjigicu ;)

    Osobno nisam neki čovjek od čitanja, ali zapravo sam malo razmišljajući o tome, shvatila da jednostavno nemam neki svoj žanr koji volim i koji me zaljepi za knjigu. Knjige koje su me zaljepile bile su Terese Raquin i sve tri knjige 50 nijansi.

    Pošto sve tvoje recenzije gotovo znam napamet, odlučila sam se za Divnu propast najprije i prvo slobodno vrijeme iskoristiti u krevetcu uz knjigu i topli čaj!

    Odličan blog i jedva čekam nove postove! I ne zamaraj se kaj ti drugi vele i okreću očima na pojedine stvari, onakvi smo kakvi smo, uzmi ili ostavi! pusa :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Obzirom da sam čula da nisi strastveni čitač (a i sad si priznala), sama činjenica da čitaš i komentiraš! moj blog je uspjeeeeeeh! Ponosna sam. I na tebe i na sebe (i skroma, k'o što vidiš :D)

      Ne daj se ti! Danas, na svu sreću, postoji toliko raznih knjiga i žanrova da je nemoguće da nema baš ništa za tebe tamo vani. Treba biti uporan.

      Obavezno pročitaj i Pravu propast, ta je još bolja jer ju piše s muškog gledišta :D

      I naravno da ne namjeravam odustati kad je ovako dobro krenulo!

      <3

      Izbriši