srijeda, 12. studenoga 2014.

Dvije- tri o Interliberu 2014.

Datum:  11.-16.11.2014.
Lokacija: Zagrebački velesajam, paviljoni 5 i 6.

Kak' smo si službeni :D

Najprije nisam namjeravala pisati o Interliberu jer sam smatrala da je širokoj naciji jasno kako se radi o najvećem sajmu knjiga u Hrvatskoj na kojem bi se trebala moći naći najšarolikija ponuda knjiga svih žanrova koje vam srce poželi- po pristupačnijim cijenama (ili, riječju nam svima poznatijom,  na popustima!)

ALI, bila sam prisiljena predomisliti se.
Evo i zašto:



Krenimo od samog naziva sajma: Interliber- (sad tu ide neki broj, u našem slučaju 37) 37. međunarodni sajam knjiga i učila.
Točno taj drugi dio- učila- me raspalio do točke vrenja. Prema definiciji Hrvatskog jezičnog portala, učilo je "sredstvo za praktičnu i zornu obuku, nastavno pomagalo" (ne posjedujem Anića da zavirim i tamo...).
Ovo je očigledno kriva definicija, jer si je svatko slobodan protumačiti je na svoj način.



Ja sam otišla na Interliber s namjerom da kupim više od knjiga kojima popunjavam svoje blogerske dane, išla sam napokon pronaći i nešto od onoga što bi mnogi skeptici nazvali "korisnim knjigama" (jer, kao, nisu sve knjige korisne).  Kao buduća profesorica (soon, very soon- ovdje ide zlobno smijanje nabijeno sarkazmom :D) željela sam kupiti neki priručnik za profesore, možda kakvu zbirku s vježbama ili nešto drugo, jednako korisno u učenju španjolskog jezika (olé :P).
I onda, iznenađenje, blago rečeno (potpuna katastrofa epskih razmjera!).
Očigledno te stvari ne spadaju ni u knjige, a još manje u učila, jer im nije bilo ni traga ni glasa. Ima tamo rječnika, ali opet onih klasičnih (špa-engl, engl-špa, špa- hrv...) i slikovnih, ali ništa od nekih stručnih rječnika. Što se ostalih famoznih učila tiče, nude se udžbenici (ako ih netko usred semestra/polugodišta slučajno nema) i pokoja fonologija ili memento.

Sve je (većinom) prilagođeno učenicima jezika, dok za profesore/učitelje nema ničeg. Možda bi se našlo nečeg za engleski ili njemački, ali za ta dva jezika nisam baš pratila ponudu. Škicula sam ponudu za talijanski (obično jer je uvijek na polici pokraj španjolskog :D) i isto nisam naišla na nešto što bi mi zapelo za oko.
Čak su mi i na štandu Instituta Cervantes objasnili kako zapravo ne nude ništa- štand im je prazan i očigledno su tamo samo da se reklamiraju. Priručnike, kako su me usmjerili, uvijek mogu naći u Auli Cervantes FFZG-a (jer ću tamo boraviti vječno i uvijek će mi biti pri ruci).

Od ostalih potrepština nude se bilježnice, bojanke i rokovnici.

Sad kad sam nabrojala sve žalopojke, da vam pokažem što sam sve ovih godina uspjela nabaviti na Interliberu, a vezano je uz moju buduću struku:

Sveprisutni Vojmir Vinja


Nešto malo korisnije


Jedna odlična stvar, za promjenu


Memento s glagolima

Jedan od dva hrvatsko-španjolska rječnika- stane mi u dlan, i on i sendvič...(a nije ni drugi puno veći)




Dakle, jasno je da se na ovakvim sajmovima cilja na određenu publiku i da smo mi prosvjetari u manjini, ali vjerovali ili ne, da zapravo nešto korisno ponude, nešto bi i prodali.

Dobro, sad kad sam završila s ogorčenošću i kvocanjem o svim nedostacima koje sam ja primijetila, vraćam se veselijim temama :D

Što sam kupila za svoju dušu?

1. Maya Banks: Ekstaza- već sam o njoj pisala ovdje, ali za tu priliku morala sam ju posuditi iz knjižnice. Kupila sam ju jer moram zadovoljiti opsesivnu potrebu da svaki komplet knjiga posjedujem u cijelosti, a ova je do sada falila :D



2. Cynthia Hand: Sjena anđela- četvrta knjiga iz serijala, moguća recenzija i zadnja koju sam trebala da zaokružim serijal



3. Julie Garwood: Tajna- uskoro ću pisati o njoj i drugim romanima iste autorice. Povijesni ljubić za hladne dane...



4. Jane Johnson: Deseti dar- kupila sam ju na blef, bez  prethodnog googlanja. Nadam se najboljemu :P



5. Kiera Cass: Izbor- moja mezimica i knjiga 2014. godine. Više o njoj nađite ovdje.



I to nije sve. Evo još pokoja mala radost, čisto da vas razvesele kad ste već ispeglali karticu kod njih:


Kuponi koje neću iskoristiti i nešto što još nisam detaljnije proučila



Book-markeri, njih nikad dosta. Osnovna oprema kod čitanja!


Na kraju, samo da podsjetim da se neki naslovi (npr. Bratstvo crnog bodeža, i puno drugih i sličnih) na štandovima Znanja može naći za već od 10 kuna. Za svaki slučaj...


I to je to! Hvala vam na pažnji i poklonjenom vremenu :D

Do sljedećeg tjedna,

                              pozdravlja vas Rose




Broj komentara: 6:

  1. Ja idem u subotu i nadam se dobrom ulovu :D

    OdgovoriIzbriši
  2. Evo, danas smo Cuppy i ja posjetile Interliber pa sam kompetentna komentirati :D. Nas dvije smo našle više korisnih "učila" za španjolski jezik. Npr. zbirke gramatičkih i leksičkih zadataka, razlike konjunktiva i indikativa i sl., zatim slikovne pričice s CD-ima... Ponuda, naravno, nije kao za engleski npr., ali zapravo ima ponešto za sve razine znanja. Ono što se nama nije svidjelo su cijene. Isto tako, u Algoritmu (za ostale knjižare ne znam) možeš zatražiti katalog s takvim pomagalima i naručiti što ti se sviđa. Ja sam upiknula mini englesko-španjolski, španjolsko-engleski rječnik. Nemam ništa slično, pa neka se nađe.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Očigledno sam trebala još jedanput ići, vjerojatno su donijeli više sad dok su vidjeli da netko traži. Meni u Algoritmu nisu nikakav katalog nudili (ali to je vjerojatno zato jer većina tih radnika nisu stalni zaposlenici pa ni ne znaju ponuditi sve što imaju- pa ako na krivoga naletiš...), a cijene su im isto bile dosta visoke za ono malo što je bilo u ponudi.

      Al rječnik ti je pun pogodak :D

      Izbriši
  3. ja sam si ove godine uskratila Interliber, na čemu mi je novčanik jako zahvalan :D

    a što se ponude tiče, kao i uvijek, nju diktira potražnja, a tamo ipak ima ograničeno mjesta, i meni je razumljivo da će odabrati popuniti taj prostor s više onih stvari koje se lakše prodaju. Zato mi je super bio onaj običaj da i u svim dućanima (barem je to u Algoritmu tako bilo, koliko se sjećam) u vrijeme Interlibera vrijedi interliberski popust, ne znam je li tako bilo i ove godine.

    OdgovoriIzbriši
  4. Istina, novčanik je zahvalan. A kad smo već kod toga, najgore od svega mi je kad štedim neku lovu za knjižice (jer obično one malo skuplje ne kupujem cijele godinu nego tek za vrijeme ovog "blagdana" kad su jeftinije) i onda ih sva sretna kupim, pa takva, sva u oblacima izlazim iz Velesajma, kad ono, na svakom trećem koraku netko prosi s raznoraznim natpisima da nemaju hrane ni posla.
    Znam da sad ovo nema veze apsolutno ni sa čim, ali kad smo kod (praznih) novčanika- uvijek me peče savjest kad potrošim novce na nešto što nije neophodno, a onda me milim očima gledaju sa svih strana.
    Joooj, sad sam se toga sjetila i odmah me trnci prolaze...morala sam ovo komentirati.

    OdgovoriIzbriši