srijeda, 21. siječnja 2015.

Lisa Kleypas: Sponzor, Vrag plavih očiju i Slatkorječivi neznanac

Od mnoštva objavljenih djela ove autorice, odlučila sam se za recenziranje njih trojice, koji pripadaju serijalu Travis Series,  a jedni su od onih koji su autoricu svrstali među Kraljice ljubavnih romana: knjiga tridesetljeća.

Sponzor

Prvi iz serijala, objavljen još 2007.godine, u kojem upoznajemo glavu obitelji Travis, bogatog naftaša Churchilla koji se neobjašnjivo počinje zanimati za mladu Liberty Johnes.

Liberty dolazi iz siromašne teksaške obitelji i ovaj roman predstavlja je njezin put od obične četrnaistogodišnjakinje do uspješne žene i majke. 
Libertyna majka stradala je u prometnoj nesreći ostavivši za sobom kćer tinejdžericu i dvogodišnje dijete. Teret majčinstva pada na Liberty koja sestru ionako voli više od ičega, ali koja mora žrtvovati vlastiti život kako bi sestri mogla omogućiti pristojan obrok.





Cijelo vrijeme Liberty može računati na nekoliko bliskih prijatelja zahvaljujuć kojima uspijeva završiti tečaj za frizera-stilista i dobiti radno mjesto na kojem upoznaje Churchilla Travisa. Njihovo upoznavanje znači prekretnicu u njezinu životu, jer joj Churchill nudi posao kojim bi  mogla sestri osigurati bezbrižnu i bogatu budućnost.
U pozadini njezine priče skriva se Libertyn ljubavni život i nikad prežaljeni muškarac Hardy Cates, koji ju je nekada volio najviše na svijetu, ali ipak ne dovoljno da ostane s njome u malom gradiću i zatomi potrebu za samoostvarenjem i izgradnjom vlastite karijere.
A onda taman kada Liberty pomisli da je napokon postigla uspjeh u karijeri i ljubavi, on se vraća. I želi je natrag.



Vrag plavih očiju


Shvativši da Liberty Johnes nije bila ljubav njegova života, Hardy joj poželi svu sreću u životu i čestita na budućem braku.
A onda na njezinom vjenčanju upozna ženu koja će ga oboriti s nogu.
Heaven Travis uspije neznanca zamijeniti za svojeg dečka i slučajno razmijeniti s njime nekoliko strastvenih poljubaca u mraku neke usputne sobe. Ipak, uspije prebroditi nenamjernu nekolikominutnu nevjeru i nastavi planirati brak s Nickom, muškarcem kojeg njezin otac mrzi i ne podržava.




Ostaje s njime i nakon što je se otac odrekne i razbaštini ju. Ali nevolje u raju počinju puno brže nego što bi itko mogao pretpostaviti i Heaven je prisiljena ostaviti  stari život iza sebe.
Emocionalno na samom rubu, okreće novu stranicu radeći za svojeg brata i boreći se s problemima koji kao da ju prate u stopu. Ali zajedno s njima, odnedavno je je počinje pratiti i muškarac kojeg nikada nije zaboravila, a čije plave oči ponovo raspiruju vatru u njoj.
Ipak, Heaven i Hardy su sličniji nego što oboje misle i baš ta sličnost mogla bi biti prepreka njihovoj sreći.


Slatkorječivi neznanac


Jack Travis poznati je ženskar kojeg takav glas prati na sve četiri strane svijeta. Svjestan je da ga ista reputacija može dovesti do nimalo zavidnog položaja mete među raznoraznim sponzorušama koje bi ga na svaki mogući način  mogle pokušati upecati u svoju mrežu. A sada se jedna i usudila!




Ella Varner posjeti ga u uredu tvrdeći da je dijete koje nosi za sobom njegovo. I njezine pokojne sestre. I suprotno svemu što on misli, ona dijete nije spremna napustiti. Čak se i protivi testu očinstva na kojem Jack inzistira. Prisiljena ipak pristati, Ella se zapliće u mrežu koju plete iskusni Travis i u kojoj ne samo da bi mogla izgubiti dijete, već i svoje srce. 
Za to vrijeme Jack se bori s pomišlju da bi mogao biti nečiji otac. Ili da možda ne bi. 
Što je najgore, nema pojma koja od alternativa bi za njega bila kobnija.



Savršena fuzija tri romana u jednu cjelinu. Kao što to obično biva, svaki roman moguće je čitati posebno, ali za potpuno razumijevanje likova potrebno je zaokružiti serijal. Likovi su zadovoljavajuće prorađeni samo pod uvjetom da ne propustite ni jedan dio serijala, inače se mogu pojaviti karakterne rupe, a s time i pada cjelokupni dojam.

U knjigama sam naišla na nekoliko lijepih misli o ljubavi i životu općenito, a takvi trenuci uvijek su mi jedna veliki plus kada se radi o ocjenjivanju...









Imam dojam da su sve tri ljubavne priče samo neka vrsta "pozadinske" priče,  jer je više pažnje posvećeno samom razvoju likova i mogla bih reći, socijalnom problemu u kojem se nalaze. Sva tri romana u detalje donose životne priče protagonista koje se elegantno slijevaju u njihovu sadašnjost, i u tom trenutku autorica uključuje ljubavnu komponentu koja se uvijek temelji na iskustvima njenih likova, ali sama nije dovoljno razrađena.
Jednostavnije rečeno: sama ljubavna priča razvija se u jedva jednoj trećini romana, sve ostalo je uvertira i priprema za veliki događaj. I taman kada se poveselite pravoj ljubavnoj drami, ona je već riješena, ili se rješava u nekoliko stranica. To se najbolje vidi u ljubavnom trokutu između Liberty, Hardya i Travisa. Prvo dvoje voli se godinama, a onda se napokon ponovo susreću nekoliko dana nakon što ona započinje drugu vezu. I samo tako, nakon dva-tri kratka susreta ona shvati da voli drugog tipa. Za odličnu ocjenu, to je ipak dio koji se ne može previdjeti.

što se ukupnog dojma tiče, zadovoljna sam. Postoji nekoliko prilično lijepih slika svakodnevne društvene sredine u kojoj živimo i sviđa mi se vjerodostojnost istih.  S likovima se lako moguće poistovjetiti jer su vrlo uvjerljivi i realni. U romanima nema pretjerivanja, guranja granica ukusa ili previše neuvjerljivih događaja.

Sve u svemu, jedan vrlo preporučljiv serijal koji vrijedi pročitati i komentirati. 

Tako da ja čekam...



Rose


 P.S. Ne zaboravite da je ovo ČETVRTI POST čijim komentiranjem sudjelujete u  GIVEAWAYu! ;)






Broj komentara: 14:

  1. Ovo mi isto zvuči zanimljivo :D kako sam krenula, cijeli tvoj blog ću si iskopirati na "to read" listu :D

    Ovdje mi se sviđa što sam čak i samo kroz tvoje opise vidjela kako se ove tri zasebne priče zapravo isprepliću i nadopunjuju jedna drugu, tvoreći cjelinu. Sviđaju mi se pohvale koje si dala ovim knjigama i autorici (primjerice uvjerljivost likova, ili stapanje priča), i samo su jedna stvar više koja me privlači. Ipak, najviše od svega mi se sviđaju situacije u koje je autorica smjestila svoje likove, i iako po defaultu znamo da na kraju dolazi dolazi happy end, i tko bi po nekoj logici morao s kim završiti da bi našao svoj sretan kraj priče, ipak same situacije nisu smišljene onako "na prvu" - naročito ova zadnja (omg), i to me baš zanima, i sigurno bi me privuklo da se nalazim pred policom punom knjiga i čitam one tekstiće na koricama u pokušaju da odaberem što ću sljedeće čitati. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni je zadnja najdraža jer Jackov lik pratimo i u prethodnim romanima pa ti putem prirasta srcu.
      Ali da, situacije mi se stvarno čine realnima i ne spadaju u onu vrstu koje bi komentirali mahanjem ruku uz izjavu da se takve stvari događaju samo u knjigama.
      Što se tiče tekstića na koricama, kad sam pročitala romane, bila sam zadovoljna time koliko su zapravo "zavodljivi", u smislu da daju neki široki dojam, ali ne otkrivaju puno nego samo obrise priča. Meni osobno puno je tu izraženija ta socijalna strana što mi se i sviđa.

      Izbriši
  2. Čovječe, imam te knjige u dućanu i koliko god ih puta dodirnula nisam imala pojma da su 'povezani'.. mislila sam da ih spaja jedino to što je ista autorica xD

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nisam ni ja imala pojma :D Najprije sam pročitala ovu treću, i onda tek skužila da su još dvije trebale biti na redu prije nje :P

      Izbriši
  3. Počela čitati od treće koja mi je definitivno najviše pri srcu i tek nakon toga vidjela da su u biti trilogija. Pročitala ih sve tri ali Jacka ništa nemože nadmašiti. Kad sam posudila knjigu frendici samo je rekla da bi i ona jednog Jacka pa to vjerojatno dovoljno govori o njegovoj popularnosti. Inače nisam čitala Lisine knjige jer sam uvijek mislila da piše samo povijesne pa sam ostala začuđena kad mi je neznanac dospio u ruke. Još jedna super trilogija ,odličan razvoj likova i svakodnevnih briga i problema upleten u radnju. Osobno meni Sponzor za mrvicu lošiji,nikako nisam mogla dočekati da prestane opisivati djetinjstvo tako da sam se hrvala s knjigom skoro prvih 150 stranica ali znatiželja je pobijedila pa sam je pročitala do kraja. Topla preporuka za čitanje :) .

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slažem se da je Jack najbolje :D, a što se tiče Sponzora, da, i za mene je to previše opisa, zato mi i djeluje k'o da je ljubavna priča negdje usput u pozadini.
      Ali što se autorice tiče, piše ona svašta (na sreću :D).
      Hvala na komentaru! :)

      Izbriši
  4. Sad sam baš sretna jer su knjige vezane..nisam ni znala, pročitala sam Slatkorječivog neznanca, i baš se mislim kako ću uzeti još neku od iste autorice, volim to kad ti ostane neki dobar osjećaj nakon čitanja :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Dobar je osjećaj, pogotovo kad se priča zaokruži! :)

      Izbriši
  5. Pocela sam sa citanje od zadnju knjigu Slatkorječivi neznanac,i moram da kazem da njene povijesne romanse vise mi se dopale,mada i SN je dobra knjiga,planiram da procitam od pocetak sa redom,sve knjige iz ovaj serijal :)

    OdgovoriIzbriši
  6. I meni su njeni povijesni romani bolji!

    OdgovoriIzbriši
  7. Ovu autoricu nisam jos upoznala moram priznati ,ali sad cemo i to rijesiti 😊

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne bi trebalo biti problema, to su romani dostupni u skoro svakoj knjižnici :D

      Izbriši
  8. Ja obozavam Lisu Kleypas i sve njezine uratke . Bili povjesne ili savremene tematike nakon citanja ostavljaju dobar osjećaj! Posebno Jack Travis u SN i Sebastian St. Vincent u povijesnom serijalu Jedne strasne zime. Neprocjenjivo!!!! ��

    OdgovoriIzbriši
  9. Ja sam krenula od 2 knjige, Vrag plavih ociju. Zaljubila sam se u knjigu i likove u radnju u sve. Odusevljena knjigom. A citajuci sve ove postove vidim da su i ostale knjige odlicne. Vredi ih procitati. (Hardy Cates)

    OdgovoriIzbriši