četvrtak, 5. ožujka 2015.

Recenzija: Sarah J.Maas: Throne of Glass series: Prijestolje od stakla



Nakon  tirade koju sam davno započela na račun serijala i pametovanja oko toga zašto ih uvijek volim čitati tek nakon što su svi dijelovi do zadnjega objavljeni, skrušeno moram priznati da je ovo jedan post o serijalu koji je još uvijek u nastanku.

Ironija je očigledna, ali pozivam se na to da još ne znate s kakvim apsolutno fantastičnim knjigama imamo posla, i hrabro nastavljam dalje. 






Mislim da je za opis ove pustolovine najprije potrebno predstaviti protagonista, osamnaestogodišnju Celaenu Sardothien, plaćenu ubojicu/atentatoricu.
Priznajem da sam se i ja nasmijala na tu karakterizaciju, ali prije nego što okrenete očima dajte ovom postu priliku.




Sad ulazimo u jedan vrlo kompliciran i maštovit svijet kojega je milina čitati, ali noćna mora opisati. Priča započinje oslobađanjem Celaene iz rudnika soli Endovier u koji ju je prije godinu dana zatočio bezdušni tiranin, kralj Adarlana. Celaena sada dobiva priliku postati njegovim ratnikom, odslužiti četiri godine kao njegov osobni ubojica i zaslužiti slobodu- jedinu stvar koju nikada u životu nije imala.





Ovako počinje priča, na prvi pogled vrlo jednostavno i neupečatljivo, ali znate da ja volim stvari ispričati tako da zapravo ništa ne kažem. 
I will not be afraid, mantra je mlade, neovisne i snažne djevojke koju sa osamnaest godina poznaje cijeli svijet. Nema osobe koja nije čula za nju i njezine besprijekorne sposobnosti.  Na početku nas osvaja nepokolebivim duhom i mentalnom snagom- nakon nepodnošljivih uvjeta u kojima je živjela, Celaena se vraća jača no ikad.
Ali samo ta jedna rečenica u cijelom moru teksta dovoljna je da nas zaustavi na mjestu pa da ponovo razmislimo.






Tri objavljena romana u serijalu Throne of Glass zalijepila su me za stolicu i držali me tamo bez volje da se dignem.




Fantastičan svijet koji nam je autorica predstavila jednostavno je nemoguće opisati, morate pročitati i morate čitati pažljivo. Za sada se sastoji od četiri romana


Throne of Glass
Crown of Midnight
Heir of Fire
Queen of Shadows

i 6 kratkih novela, dok su sljedeća dva romana tek najavljena.

Kod nas je Fokus upravo objavio prvi nastavak, Prijestolje od stakla, a najbrže do njih možete odavde. Ostalim nastavcima nadamo se uskoro!




Za one kojima se čini kao pretjerivanje i uzdizanje likova do savršenstva i njihovo predstavljanje kao jednodimenzioalnih- pročitajte ponovo. Jednostavno nema stranice, paragrafa ili rečenice koja je tamo nepotrebno napisana ili koja nije nabijena emocijom ili je nebitna za ukupnu radnju. Sva ta natrpanost događajima (a bez imalo pretjerivanja!) doslovno tjera likove da se razvijaju i prilagođavaju.
U samo četiri nastavka koji su nam za sada dostupni, priča je otišla toliko daleko da se pitate je li uopće moguće da još više napreduje. Nevjerojatna je povezanost karaktera likova i događaja, uzročno-posljedične veze su zastrašujuće, a kad mislite da ste napokon dokučili lik, onda se svjetski zeznete.
Neki su likove proglašavali ovakvima ili onakvima, a meni sve to skupa ide na živce- ako vam se ovi čine lošima, bojim se pitati što ste do sada onda čitali? -.-'

Ovo ni u kojem slučaju nije priča za djecu, bez obzira na to što vas možda Celaenine godine odbijaju. Ako ste fanovi fantazije, dobrodošli! Prebacite se u svijet u kojem robovi postaju kraljevima, a ljudi se žrtvuju čisto da bi ih netko shvatio ozbiljno. Nadnaravna, mistična bića i magija poslužuju se kao aperitiv, a onda si tek možete zamisliti kakvo je glavno jelo.

Volim ovaj serijal i patim za ostatkom njegovih romana, a to što smo prvog ugledali na policama naših knjižara me bacilo u trans. Slobodno pročitajte pa da patimo zajedno. :D


Voli vas


               Rose





3 komentara:

  1. Jesi li čitala knjigu na engleskom ili na hrvatskom? Ja čitam prvi dio na hrvatskom i nisam zadovoljna knjigom, ali sam ju svejedno odlučila čitati, a onda sam shvatila da nije knjiga toliko loša koliko mi je prijevod loš.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Čitala sam sve dosad objavljene nastavke na engleskom i prije nego što je knjiga na hrvatskom izašla, ali upravo čitam naš prijevod. Za sada nemam prigovora, ali trebala bih sjesti i usporediti s engleskim da bi mogla točno prosuditi koliko sam zadovoljna. Javim ako naiđem na neku zamjerku. :D

      Izbriši
  2. Jesi li čitala knjigu na engleskom ili na hrvatskom? Ja čitam prvi dio na hrvatskom i nisam zadovoljna knjigom, ali sam ju svejedno odlučila čitati, a onda sam shvatila da nije knjiga toliko loša koliko mi je prijevod loš.

    OdgovoriIzbriši