četvrtak, 7. svibnja 2015.

Kendare Blake: Serijal Anna

Nakon što je osvojila hrvatsku publiku sa svojim prvim romanom prevedenim na naš jezik, nastavak iz serijala Anna prilično se željno iščekivao.


Anna u haljini od krvi





Priča počinje kada tinejđer Cas upozna duh mlade Anne, ubijene još davne 1958.godine. On zapravo nije običan dečko iz susjedstva jer je svoju karijeru ubojice duhova naslijedio od oca, a s njome i jedinstveni nož Athame, jedini koji mrtve može vratiti u svijet  u koji pripadaju. 
Ali umjesto da ubije Casa kada za to dobije priliku, duh djevojke poznat po brojnim, inače nemilosrdnim ubojstvima, iz nekog razloga poštedi našeg protagonista, a on se nađe zaintrigiran duhom djevojke u bijelom s čije haljine kaplje krv.

Cas usbrzo spoznaje da Anna nije poput drugih duhova i prema mrtvoj djevojci počinje razvijati osjećaje dublje od običnog suosjećanja.





Djevojka iz noćnih mora





Casu se priviđa da vidi Annu iako zna da je to nemoguće. Ona je produžila dalje žrtvujući se za njega i povukavši sa sobom Casova najvećeg neprijatelja. Možda to progovara samo njegova krivnja ili ga mori grižnja savjesti za koju ga svi uvjeravaju da nema razloga osjećati...
Ali tu je previše neporecivih činjenica koje  ukazuju da njezina dobropoznata krvava haljina nije samo plod njegove mašte. A onda ga ona zamoli da mu pomogne i mučen krivnjom jer je Annu poslao na mjestu na kojem će patiti još više, on kreće u potrgu za odgovorima kako je osloboditi novog pakla u kojemu je završila spašavajući njega.

Možda i pod cijenu vlastita života, ali Cas je odlučan u namjeri da pronikne u tajne svijeta mrtvih i sazna koliko je zapravo moć njegova noža te kakvu ulogu oštrica ima u sudbini i živih i mrtvih.



Vjerujte mi da ovako napisano zvuči puno zanimljivije nego da zapravo čitate romane. Anna u haljini od krvi bio je primamljiv uvod u svijet put potencijala, ali koji je na kraju neslavno upropašten. U današnje vrijeme roman stvarno treba imati ono nešto da zadrži čitateljevu pažnju, a meni nema gorega nego s iščekivanjem čekati nastavak, a kad ono: potpuna blamaža.

Zašto?

Ništa se ne događa. Cijela radnja usredotočena je na jedan događaj, koji naravno, dočekate na kraju knjige, a da pritom osamdeset posto romana možete preskočiti jer nikakve korisne informacije u njemu nećete naći. Dobro, ima tu poneki zanimljivi detalj, ali sve to nimalo razdrađeno. Nema gore knjige od one u kojoj je radnja jednolična i nerazgranata, a u ovoj se točno to događa. Nešto malo povijesne pozadine i napetosti koja završava prije nego što uopće dosegne vrhunac.

Sve u svemu: loše i zamorno.

U svom moru fantastične literature koju nam serviraju mediji, nude izdavačke kuće, preporučaju prijatelji i blogovi poput ovoga, teško je ponekad pronaći štivo na kraju kojeg smo spremni staviti ruku u vatru i tvrditi da je to to, da smo potpuno zadovoljni onime što smo pročitali. I bilo bi uzaludno tražiti knjigu s kojom ste u potpunosti i do najmanjeg detalja zadovoljni. Ako osoba to traži, onda je najbolje da si takav roman napiše sama, jer nitko vam nikada neće pročitati misli i ugoditi svakoj vašoj potrebi i ideji. Ali najmanje što možemo tražiti (barem ja!) kada posvetimo svoje vrijeme nekom autoru, je da opravda moje zanimanje na svakoj stranici. 
Nek' me nasmije, rasplače, razljuti, prodrma do kostiju ili rastopi od miline. Ali nek izazove nekakvu reakciju.

U ovoj priči jedino što sam osjećala bio je polagan, ali siguran, pad koncentracije i gubljenje zanimanja. 

S druge strane, ono što ove knjige imaju, i rijetke su koje to stvarno imaju na policama hrvatskih knjižara, je dizajn. 



Hvalila sam već ove krvave stranice na instagramu i opet ću. Jako cijenim trud uložen u ovu ideju i namjeru da se, na neki način, riječi pretoče u ovakvu verziju slike, da se "jeza" koju autorica želi dočarati vidi na svakom komadiću knjige na koji bacimo oko. 

Mislim da izvorna verzija ovih romana nije ovako umjetnički uređena (ako i je, ja nisam naišla na nju-a trudila sam se jer me zaista zanimalo- pa nemojte zamjeriti :D) i samim time  ovo je jedan veliki plus za naše Znanje. Da nas počaste s više ovakvih bisera, sigurna sam da bi još više ljudi zavoljelo šaroliki svijet književnosti jer ona stara dobra "ljubav na prvi pogled" vrijedi na više od samo jednog polja ljudske psihe.


Vjerujem da je puno vas pružilo priliku ovoj knjizi i kupilo je, između ostalog, zahvaljujući prihvatljivoj cijeni, pa ste sigurno spremni podijeliti s nama nekoliko komentara o tome koliko se slažete sa mnom. :P
Ili ne? :D

Ja sam spremna na svaki s kojim ćete me počastiti.



Vaša   Rose :D







Nema komentara:

Objavi komentar