utorak, 2. veljače 2016.

Gostujuća recenzija: Julia Quinn: Gospodin Bridgerton

Treća po redu recenzija u Be my Valentine GIVEAWAYU donosi nam jednu povijesno-ljubavnu priču.
O dva (od tri) nastavka koji prethode ovome o kojem danas čitamo, detalje možete pronaći u mojoj starijoj recenziji ovdje, a nakon ta dva spomenuta, Mozaik knjiga prevela nam je i nastavke iz serijala Bridgertons, od kojih je jedan tema recenzije koju nam je poslala treća natjecateljica.

Autorica: Ananmarija Tetlo

Julia Quinn: Gospodin Bridgerton (Romancing Mister Bridgerton)

Penelope Featherington nikad neće zaboraviti dan kad je srušila Colina s konja. Dobro, nije ga baš ona srušila, ali krivica je njena. Jedan pogled na te zelene oči i prekrasni osmijeh zapečatio je njezinu sudbinu. Da, to je bio dan kad se Penelope beznadno zaljubila. Kako i ne bi, Colin je tako šarmantan, duhovit, bezbrižan... Jednostavno savršen. Naravno, ljubav je bila jednostrana. Colin se nikada neće oženiti njome. Konačno, i sam je to rekao.

Colin Bridgerton se vratio u grad! Šarmantni treći sin obitelji Bridgerton glavni je ulov ove sezone. Tako kaže tajanstvena kolumnistica lady Whistledown.  Colinu je već dosta što ga smatraju samo duhovitim muškarcem željnim zabave. Naravno, Colin se voli zabavljati, ali ne želi biti zapamćen samo po tome. Spreman je naći svrhu. Kakvu ulogu u tome ima Penelope? Zar je moguće da se dvoje ljudi koji se poznaju cijeli život, zapravo uopće ne poznaju?

Gospodin Bridgerton četvrti je roman iz serije romana o obitelji Bridgerton autorice Julie Quinn. Radi se o seriji povijesnih ljubića koji prate članove navedene obitelji. Svaki roman prikazuje put jednog djeteta udovice Bridgerton. Kod nas su prevedeni Vojvoda i ja, Vikont koji me volio, Džentlmenska ponuda te Gospodin Bridgerton. Iskreno ih preporučujem svim ljubiteljima ljubavnih romana, a onaj koji me najviše oduševio je upravo posljednji prevedeni roman o kojem ću vam nešto više reći (zapravo napisati :D).
Zaintrigirana kratkim opisom romana, uzela sam knjigu u ruke i počela čitati. Mislim da je dovoljno reći da sam ostala budna do sitnih jutarnjih sati :) Oduševljena sam načinom pisanja, toliko realnim opisom likova i krajolika, da je jednostavno nemoguće ne zamišljati opisane scene u glavi. Imam osjećaj da sam, čitajući ovu knjigu, istodobno gledala film u glavi :D Autorica me osvojila već s prvih nekoliko redaka koji odišu humorom koji se proteže kroz čitav roman. Ali da ne ostane sve na riječima, pogledajte sličicu :)

Osim humora, autorica vješto barata i s brojnim drugim emocijama. Tako ćete u nekim trenucima osjećati očaj glavnih likova, biti ljuti na njih ili skupa s njima jedva čekati otkrivanje tajni. Kad sam se već dotakla tajni, moram spomenuti lady Whistledown. Autorica nas do samog kraja drži u neizvjesnosti po pitanju identiteta spomenute lady, što je još jedna stvar koja tjera na čitanje knjige.

Što se tiče glavnih likova, sviđa mi se razvoj njihove priče koji je postepen i prirodan, ne ostavlja dojam „rupe u priči.“ Još bih kao pozitivnu stavku navela neforsiranje najljepših, najzgodnijih, najbogatijih, naj(ubaci pridjev) glavnih likova, što se danas vidi u većini ljubavnih romana, ponajprije onih erotske prirode. Da, činjenica je da je Colin bogat i šarmantan, ali opis njegovih ljepote i "predivnosti" nam daje zaljubljena djevojka. Penelope nije ljepotica koja se pokorava muškarcu svojih snova, ona je inteligentna djevojka jakog karaktera koja uspijeva iskoristiti svoju "nevidljivost.“

Osim glavnih likova, pojavljuje se još mnoštvo sporednijih likova koji nisu ništa lošije opisani. Svaki lik ima svoje mjesto i o svakom od njih možemo steći mišljenje. Priča ne ostavlja nikakve praznine, nedoumice, a opet, nema suvišnih opisa i dijaloga. Sve je baš tamo gdje treba biti i sve je tamo s razlogom, ako razumijete što hoću reći :)

U moru sličnih romana, romani o obitelji Bridgerton se ističu. Sigurna sam da će vas nasmijati i navesti na razmišljanje, sumnjam da će ikoga ostaviti ravnodušnim. Svakako vam savjetujem da ih pročitate, a ja željno iščekujem prijevod sljedećeg romana.

Anamarija Tetlo

Što kažete na ovu?
Ne zaboravite komentirati i pomoći Anamariji i njezinom gospodinu Bridgertonu :D