Recenzija: Rachel Van Dyken: Prekršaj

Sve u životu napravi puni krug. Takav je život.
(Rachel Van Dyken: Prekršaj)

Ponekad izgleda kao da nam se cijeli život pomiče silaznom putanjom. Štogod činili, izgleda kao da nam mašu crvenim kartonima pred nosom, kao da izlazimo iz jednog faula, samo kako bismo ušli u drugi
Prekršaj.
Danas ćemo se zato baviti jednim takvim, onom najslađom nam vrstom prekršaja, onim koji mete pred sobom sve prepreke.
Rachel Van Dyken donosi nam Prekršaj (u originalu Infraction) i ovaj puta u izdanju 24 sata knjige.

Kinsley i Miller nisu planirali svoju avanturu, a još manje su se nadali da će im ona preokrenuti život naglavačke. Ni jedan od njih nije mogao predvidjeti povratak njezinog bivšeg dečka niti Jaxovu briljantnu ideju o tome kako Kins zaštititi od tog seronje. Nikako nisu mogli znati da će biti prisiljeni glumiti par, a pritom će im biti zabranjeno dotaknuti se.  Nisu znali ni da će se morati nositi s teškim životnim pitanjima poput života i smrti, napuštanja i neposustajanja. Ali svejedno su pali pred iskušenjem. Usred svih zavrzlama s kojima su se bili prisiljeni hrvati, svojom ljubavnom vezom napravili su najveći prekršaj – iznevjerili su one koje vole najviše na svijetu. Mogu li se nakon toga vratiti u igru? Mogu li na kraju izvojevati pobjedu?

Ako je, nakon što smo pročitali Protiv svih pravila, ostala još pokoja sumnja oko toga je li Sanchez stvoren za Em i nije li možda pogriješila kad je okrenula leđa Milleru, sada mirne duše sve te sumnje možemo odagnati. Jer upoznali smo Kinsey.

Osim što smo u ovom romanu (kroz priču Kins i Millera) dobili priliku uvjeriti se da su sretni završeci zaista mogući, a druge prilike su neizbježne upravo onda kada im se najmanje nadamo, omogućeno nam je zaviriti u odnos Sancheza i Em, para koji nas je natjerao da zavolimo ovaj serijal. Ali ni to nije sve. Uz uvjet da zvučim kao ona dosadna reklama koja vas uvjerava da ćete uz kupnju usisivača na poklon dobiti set vrhunskih kuhinjskih noževa, reći ću vam da svakako uložite u ovaj serijal. Autorica je u Prekršaj uspjela utkati i treću priču, pa tako neće ni Jax ostati pošteđen ljubavnih muka.

Rachel Van Dyken ima tu sposobnost pritisnuti neki prekidač pa zabavnu, mladenačku, opuštajuću priču u nekoliko rečenica pretvoriti u nešto emocionalno, duboko i potresno, a da čitatelj nije ni svjestan toga što ga je snašlo.

Zvuči li čudno ako kažem da me razveselila činjenica koliko je ovaj roman na trenutke tužan? Da sam zadovoljna činjenicom da me natjerao na plač, prisilio me da osjetim bol i zbunjenost likova? Rekla bih da svaka osoba koja provede puno vremena čitajući romane unutar jednog žanra stekne određene vještine predviđanja onoga što bi se moglo dogoditi. Zapravo, bilo bi čudno da to nije slučaj. Na kraju krajeva, ljubavni romani, kao i svaki drugi, slijede unaprijed određena pravila.

Uvođenjem likova koji predstavljaju prijetnju protagonistima Dyken uspješno pokreće radnju, ali još nas uspješnije njihovim postojanjem navodi na krivi trag – i na taj način tjera nas na sumnju u predviđanja na koje nas navodi naš čitateljski instinkt. Drugim riječima, možda nešto u radnji romana i možemo predvidjeti, ali vjerujte mi, taj postotak vrlo je mali.

Ova knjiga zato će vam priuštiti mnogo zaista divnih trenutaka umotanih u mladenačke avanture, studentske eskapade, sportske rezultate, obiteljske drame i (ne)prijateljske razmirice. Zaista ne znam bismo li mogli tražiti išta više od toga.

***
PREKRŠAJ NA GOODREADSU
SLUŽBENA WEB STRANICA AUTORICE